Az érintettek nézőpontja. Antropológiai dokumentumfilmek, mint pedagógiai eszközök a pedagógus és a társadalomtudományi képzési területeken
DOI:
https://doi.org/10.59914/SF.28.2024.3.5Kulcsszavak:
részvételi oktatás, vizuális módszerek, antropológiai dokumentumfilmAbsztrakt
Egyetemi oktatómunkám során nagy hangsúlyt fektetek a vizuális módszerek alkalmazására. Tanulmányomban ezen módszerek kurzusokon történő alkalmazhatóságát mutatom be eddigi oktatói tapasztalataimra támaszkodva. Az általam tartott kurzusok a társadalomtudományi szakokhoz és a neveléstudományi képzésekhez kapcsolódnak. A vizuális módszerek alkalmazásának kettős célkitűzése van. Egyrészt a részvételi oktatás előmozdítása, másrészt különösen a szociális munka módszereinek és a pedagógiai munkafolyamatok nem kizárólag elméleti módon történő átadásának elősegítése.
A kurzusokon olyan antropológiai dokumentumfilmek közös elemzése és feldolgozása történik meg, amelyek a vizsgált lokális közösségek perspektívájából mutatják be az adott közösség életét jellemző szociokulturális folyamatokat. Ezen keresztül pedig rá világítanak a közösség társadalmi folyamatainak fontosabb összefüggéseire, és az együttélési helyzetek jellemzőire.
Downloads
Letöltések
Megjelent
License
Copyright (c) 2025 Gulyás Klára (Szerző)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A szerző(k) fenntartják a művük szerzői jogait.
A Sárospataki Füzetek nem korlátozza a szerzők jogait, hogy a kézirataikat, vagy kéziratváltozataikat preprint szervereken, vagy más tárhelyen elhelyezzék. Ez az alábbi formátumokra általánosan vonatkozik.
- Beküldött verzió
- Elfogadott verzió (Szerző által elfogadott kézirat)
- Közzetett verzió (Rekord verziója)