Az érintettek nézőpontja. Antropológiai dokumentumfilmek, mint pedagógiai eszközök a pedagógus és a társadalomtudományi képzési területeken

Szerzők

  • Gulyás Klára Sárospataki Református Teológiai Akadémia , Reformed Theological Academy of Sárospatak Szerző

    DOI:

    https://doi.org/10.59914/SF.28.2024.3.5

    Kulcsszavak:

    részvételi oktatás, vizuális módszerek, antropológiai dokumentumfilm

    Absztrakt

    Egyetemi oktatómunkám során nagy hangsúlyt fektetek a vizuális módszerek alkalmazására. Tanulmányomban ezen módszerek kurzusokon történő alkalmazhatóságát mutatom be eddigi oktatói tapasztalataimra támaszkodva. Az általam tartott kurzusok a társadalomtudományi szakokhoz és a neveléstudományi képzésekhez kapcsolódnak. A vizuális módszerek alkalmazásának kettős célkitűzése van. Egyrészt a részvételi oktatás előmozdítása, másrészt különösen a szociális munka módszereinek és a pedagógiai munkafolyamatok nem kizárólag elméleti módon történő átadásának elősegítése.

    A kurzusokon olyan antropológiai dokumentumfilmek közös elemzése és feldolgozása történik meg, amelyek a vizsgált lokális közösségek perspektívájából mutatják be az adott közösség életét jellemző szociokulturális folyamatokat. Ezen keresztül pedig rá világítanak a közösség társadalmi folyamatainak fontosabb összefüggéseire, és az együttélési helyzetek jellemzőire.

    Downloads

    Download data is not yet available.

    Információk a szerzőről

    • Gulyás Klára, Sárospataki Református Teológiai Akadémia, Reformed Theological Academy of Sárospatak

      (PhD) egyetemi adjunktus, Sárospataki Református Hittudományi Egyetem

    Letöltések

    Megjelent

    2025-03-06

    Folyóirat szám

    Rovat

    Tanulmányok

    Kategóriák

    Hogyan kell idézni

    Gulyás, K. (2025). Az érintettek nézőpontja. Antropológiai dokumentumfilmek, mint pedagógiai eszközök a pedagógus és a társadalomtudományi képzési területeken. Sárospataki Füzetek Teológiai Tudományos Szakfolyóirat , 28(3), 43-59. https://doi.org/10.59914/SF.28.2024.3.5