Az érintettek nézőpontja. Antropológiai dokumentumfilmek, mint pedagógiai eszközök a pedagógus és a társadalomtudományi képzési területeken

Szerzők

  • Gulyás Klára Sárospataki Református Teológiai Akadémia image/svg+xml Szerző

DOI:

https://doi.org/10.59914/SF.28.2024.3.5

Kulcsszavak:

részvételi oktatás, vizuális módszerek, antropológiai dokumentumfilm

Absztrakt

Egyetemi oktatómunkám során nagy hangsúlyt fektetek a vizuális módszerek alkalmazására. Tanulmányomban ezen módszerek kurzusokon történő alkalmazhatóságát mutatom be eddigi oktatói tapasztalataimra támaszkodva. Az általam tartott kurzusok a társadalomtudományi szakokhoz és a neveléstudományi képzésekhez kapcsolódnak. A vizuális módszerek alkalmazásának kettős célkitűzése van. Egyrészt a részvételi oktatás előmozdítása, másrészt különösen a szociális munka módszereinek és a pedagógiai munkafolyamatok nem kizárólag elméleti módon történő átadásának elősegítése.

A kurzusokon olyan antropológiai dokumentumfilmek közös elemzése és feldolgozása történik meg, amelyek a vizsgált lokális közösségek perspektívájából mutatják be az adott közösség életét jellemző szociokulturális folyamatokat. Ezen keresztül pedig rá világítanak a közösség társadalmi folyamatainak fontosabb összefüggéseire, és az együttélési helyzetek jellemzőire.

Downloads

Download data is not yet available.

Információk a szerzőről

  • Gulyás Klára, Sárospataki Református Teológiai Akadémia

    (PhD) egyetemi adjunktus, Sárospataki Református Hittudományi Egyetem

Letöltések

Megjelent

2025-03-06

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Kategóriák

Hogyan kell idézni

Az érintettek nézőpontja. Antropológiai dokumentumfilmek, mint pedagógiai eszközök a pedagógus és a társadalomtudományi képzési területeken. (2025). Sárospataki Füzetek Teológiai Tudományos Szakfolyóirat , 28(3), 43-59. https://doi.org/10.59914/SF.28.2024.3.5

Plaudit